Česká Enduro série #1 Ještěd a premiérové vítězství

Byl to velký šok, přiletět z Evropy ve Španělsku na Ještěd, kde se první májový víkend odpálila letošní Česká Enduro série. Proč šok? Asi proto, že jsem nečekal, že na Ještědu bude mrznout a sněžit. Bylo to nečekané pro všechny, když se nad Ještědem v sobotu při tréninku spustily trakaře. Byla to výzva pro všechny závodníky…

Trénink

Při sobotním tréninku jsem zvolil taktiku zůstat v suchu, ale zároveň se co nejlépe připravit na závod. Předpověď se vyplnila, dopoledne byla sice zima, ale nepršelo. Úderem 13 té hodiny se spustil déšť a sněžení naplno. Dole pršelo, nahoře chumelilo. Odpoledne jsem si tedy projel tři RZty a byl jsem hodně rozladěný z toho, jak to kluci natahali. Každý rychlejší úsek byl zpomalený retardérem – no prostě něco, co nesnáším. Odpoledne přijel taťka s tranzitem, nasoukal jsem na sebe nepromokavé, wind stoperové zimní oblečení od Craftu a shuttloval jsem, abych se vyvaroval mrznutí na lanovce. Ve tři hodiny jsem měl odjeto, byla to rychlovka. Nejhorší však v tom sněhoprchu bylo čekání na mytí kol. Fronta na půl hodiny, protože zde byly jen dvě hadice, které skoro netekly. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle opravdu neodpovídá úrovni nejvyšší endurové soutěže v ČR.

Zatímco taťka odjel s kolem domů, dát ho do kupy, já roztával na hotelu, jelikož jsem se nechtěl vracet domů. Díky hotelu Pytloun za poskytnutí parádního noclehu a nadstandartních služeb! Klasická večerní předzávodní rutina se nekonala, protože jsme se s Ivčou rozseděli v Indické restauraci s Plášovcema, kde jsme si tradičně přecpali pupky.

Závod

Start poslední vlny závodníků, ve které jsem startoval, byl naplánovaný na 11:50, to znamenalo, že jsem se mohl krásně vyspat, a ještě lépe nasnídat. Ráno teploměr ukazoval dole 2 stupně, nahoře -2, prostě v tomhle závodit opravdu nechceš. Naštěstí mám skvělé funkční prádlo od Craftu i do takovéto zimy, čili jsem věděl, že až se rozjedeme do prvního transferu, bude mi dobře. Byl jsem velmi nervózní, protože po úspěšném začátku sezóny na zahraničních závodech jsem to chtěl potvrdit i doma, avšak nikdo nevěděl v jaké formě se představí ostatní závodníci z české enduro špičky.
Letos náš tým poprvé startoval v nových dresech od firmy Dakine. Samotný závod byl spíše kratšího charakteru, právě kvůli špatnému počasí. Čtyři RZty z toho dvě lanovky znamenalo nějaké 3.5 hodiny. Hned na startu první RZ byla nepříjemná fronta v mínusových teplotách. Chudák mladší Iček, který tam stál už od rána. Nicméně vyrážím do jedničky jako jeden z posledních, 30s za Vanikem. Jednička na Ještědu je vždycky těžká. A letos to platilo dvojnásob. Kořeny vyholený, drážky rozbitý, prostě pořádnej motokros. Navíc jednička je i fyzicky jedna z nejnáročnějších RZ, jelikož je tam dost šlapání. Povedlo se mi na ní minimalizovat množství chyb a čistou, jistou jízdou v cíli dojíždím Vanika. Škoda jen, že jsem musel 3 borce předjíždět, ale díky za uhnutí! V cíli mám z toho dobrý pocit, ale obvykle když takový pocit mám, tak je to většinou špatný výsledkově a zas obráceně. Ještě jeden transfer po vlastní ose a pak už jen lano. Druhá RZ byla DH trať, kdo jí zná, tak ví, že prostě tu na kořenech jet NECHCEŠ a už vůbec ne v závodě. Z týhle RZ jsem měl upřímně nahnáno, protože mi moc nesedí ty kořeny a kór na mokru. Ovšem závodní jízda se mi povedla, jel jsem jistotu, volil jsem hodně krajní stopy, protože to bylo brutálně rozbombardovaný, jelikož před námi jelo 260 lidí. Třetí rychlostní zkouška, známá jako trať „Skočkovaná“, v té jsem hned první sekci projel krokem, kdo zná, tak ví, jak ty kameny a kořeny jsou hnusný i za sucha. Nespadl jsem uff, za to jsem se rozstřelil o pár metrů dál v novém úseku. Urval jsem startovní číslo, narazil si loket, srovnal brzdu a zase jsem jel plnej, abych manko smazal. Je dobré, že když spadnu, dokážu pak přitlačit na pilu, aniž bych chyboval znovu. V táhlém výjezdu vidím Vanika, takže mám o motivaci postaráno. V sekci známé jako Tobogán, to pouštím bez brzd, ráfky zvoní, ale hliníky od Mavicu jsou neprůstřelné, samozřejmě tomu pomáhá i skvělá vložka MrWolf Banger Mid plus, který tam dávám, díky této vložce mohu vozit opravdu nízké tlaky, což mi na Ještědu sedělo! V cíli trojky, kde se sjížděli nesmyslně 3 RZ jsem ještě sprintoval, abych předjel 3 závodníky a byl první u časomíry, to se podařilo a v cíli této nejnáročnější RZ závodu jsem to dlouho rozdýchával. Poté už jen jedno lano a závěrečná stage ala Špageta do sjezdový a zpátky do Špagety. Na Špagetě nechápu protrhané pásky na mnoha místech, které nikdo neopraví a pak z lanovky vidím kluky s čísly 100 a výš, jak to katujou přes pásky… Ať si každý udělá svůj úsudek a sáhne si do svědomí. V horní části Špagety tlačím na pilu, kolo drží. Ovšem při příletu do DH tratě mi uklouzl předek na kořenu a já padám podruhé…  Neztratil jsem mnoho, ale 5-7 sekund, kde to najdeš. Naštěstí následnou těžkou pasáž projíždím plynule, abych zas udělal chybu v dolní části v klopenkách. No jel jsem tragicky, tak jsem v cíli odpálil drop z lávky už 2 metry před lávkou, abych potěšil alespoň Čížu, který tam fandil. Jsem v cíli, stejně tak jako moji parťáci z týmu, krom Dominika Řídkého, který si narazil v jedničce rameno a nepokračoval.

Tuším, že ty dva pády mi sebraly naději na nějaké lepší umístění. Když jsem zas klasicky naštvaný v depu a chystal jsem se jít si umýt kolo, dozvěděl jsem se, že jsem vyhrál! V tu ránu ve mně vzplály ohromné emoce, protože jsem dokázal zvítězit o 17 sekund i se dvěma pády. Tohle vítězství řadím opravdu vysoko, protože to byl jeden z cílů, vyhrát letos jeden závod Enduro série a protože pojedu 2 maximálně 3 závody, těch šancí by už tolik nebylo. Navíc se mi podařilo vyhrát v Liberci, kde bylo tolik známých. Hodně fanoušků a hlavně Ivča, mamča a táta! A když jsem viděl, jak i oni to prožívali, byl jsem skoro naměkko. Právě oni mi pomáhají hrozně moc v mé cestě a mém snu, který se mi letos začíná pořádně plnit – Díky moc. Na tomto suverénním vítězství má velkou zásluhu právě táta, který mi chystal pečlivě kolo jak na trénink, tak na závod! #wearetheteam.

Z Ještědu jsem tedy odjížděl s absolutním pocitem úlevy a štěstí. Dvakrát jsem zde byl třetí, loni druhý a letos to konečně vyšlo. Ještě jednou respekt všem, co tento závod absolvovali. Díky Vanikovi, že startoval přede mnou a byl to dobrej motor pro mě. Mimochodem Vaňous druhý v 30-39 – paráda! Další z Cannondale KUR týmu Višňák v elitě 12., ale proč? Protože dá 900,- za startovný, aby mu byl přidělen nefunkční čip? Jako sorry, ale nejsme v minulém století?!? Martin Krsek v M 40+ 14. flek, a hlavně bez zranění a Dominik s naraženým ramenem bude v Koutech na startovní čáře!

Sponzoři:
Cannondale – kolo Jekyll 2 29
KUR sport – materiální a technické zázemí
Uvex – ochrana hlavy (helma, brýle)
BIG SHOCK – energie non stop, hlavně hroznové cukry
Mitas – pláště
Outdoorweb – zabezpečení
Dakine – závodní oblečení (dresy, kraťasy, chrániče kolen, rukavice)
Sram – materiální vybavení (pohon, přehazovačka, řazení, brzdy)
Rock Shox – materiální vybavení (vidlice, tlumič)
Fabric – materiální vybavení (sedlo, gripy, bidon)
Mavic – materiální vybavení (zapletená kola, závodní obuv)
Craft – funkční prádlo a tréninkové oblečení (nepromokavé, neprofukavé)
Reverse – materiální vybavení (karbonová řídítka, představec, vodítko řetězu)
Crankbrothers – materiální vybavení (pedály)
Gu Energy Labs – výživa (chews, iontové nápoje, gely)
Finsh Line – péče o kolo
MrWolf – vložka do plášťů proti defektu
Dynaplug – knoty pro rychlou opravu defektu
Iswari – veganská výživa (protein, raw tyčinky)